Biggest looser nästa för mig?! o_o

Vilkeeen trevlig kväll det blev. Alla lev vi proppmätta av tacosen och efterrätten. Vi har spelat lite gitarr, sjungit lite och tittat på Sveriges mästerkock och Biggest Looser. Seriöööst fick ju världens ångest, jag väger ju mer än dom i biggest ju! haha jag väger 90kg och en där vägde 89, seriöööööööst? Biggest looser för mig nästa kanske? Men helt ärligt talat så måste jag ha mer muskler än henne och muskler väger ju mer än fett .. för så fet ser jag inte ut :( Ser jag ut att väga 90kg? snyft..

Måste måååste ta tag i mitt liv snart... så fort jag känner mig kry från förkylningen så sätter jag igång! Gymmet och step up och kanske boxning. Måste få in tränigen som en vana, 3-4 ggr i veckan iaf minst!! Sen äta nyttare förståss annars kan ju träningen skippas. Finns väl folk som tror att dom kan äta som de brukar och träna och tro att de ska gå ner i vikt men kosten är ju så jäävla viktig med.

Frågan är vilken diet man ska köra på? vad man ska äta? Förra året körde jag ju på kesella, ägg, sallad, kyckling, keso. Men blir ju jääkligt enformigt och tråkigt, vi får väl se. Onyttighetarna är väl det bästa att plocka bort som sagt. Varför ska allt onyttigt vara så gott för?



Men jag måste säga att jag iaf accepterar mig bättre nu för tiden än vad jag gjorde förr. Jag verkligen hatade min kropp, allt med mig själv. Men nu när man blivit lite äldre har man lärt sig att acceptera den lite mer iaf. Men jag väl ändå lysa av självsäkerhet, känna mig snygg och bekväm på stranden i bikini. Kunna gå till vilken affär som helst och shoppa kläder. Är ju så onödigt att se ner på sig själv egentligen..men ändå gör man det?! trist. Gämför mig med allt och alla, vilket man inte ska göra. är väl lättare sagt än gjort. I år har jag ju som nyårslöfte att vara mer positiv, så ja jag får väl börja tänka mer possitivt om mig själv kanske?! kan ha så svårt att ta emot komplimanger. det SKA jag bli bättre på.

Sen blir jag så störd på att allt är så orättvist. En del kan äta som fan utan att det syns lixom..fast visst det är väl inte kul att inte kunna gå upp i vikt heller om man ser det från det hållet. Det vet jag flera stycken som vill göra men inte kan det bara, klart att det är jobbigt med, minst lika jobbigt att få höra att man är smal som att man är tjock. Känns som jag går upp i vikt av ingenting, så jobbigt att man måste tänka sig så jääkla mkt för. Vill med kunna äta vad som helst utan att det syns.. men ja som jag sa livet är allt bra orättvist.

Varför finns det godis och fet mat för? det borde vara förbjudet tycker jag. bort med skiten, eller så borde det vara dyyyyrt som fan så man inte köper det..haha awesome. då har vi löst problemet!




......... okej grattis till er om ni läste detta. Men kände för att babbla av mig lite bara.
inte så ofta det händer men ibland så skriver jag mina uppsattser om allt och inget, höhö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0