Solat!

eftersom jag vaknade så sent idag (vaknade vid halv 4....) så kände jag att något måste jag göra idag, så jag drog iväg på cykeln och la mig en solariumet i 30min..så jäkla skönt det var, speciellt när vädret ute är som det är nu. Så ja då har man ju gjort något idag och fått lite färg också, haha ;) Får se vad jag ska göra ikväll, nu ska jag iaf hoppa in i duschen.



Tycker ni att det är dumt att sola solarium..? Alla ba ah du kommer få cancer och bla bla. men vafan man kan väl få cancer utan att sola solarium med, visst risken blir väl kanske större om man solar då. Men kommer ni ihåg då man kom fram till att man får cancer av att äta chips..hm ofta lixom..finns ju allt möjligt man har kommit fram till att man får cancer av om man äter det, hur fan kommer man fram till det lixom?! anyway jag tror att det blir mer farligt om man alltid ligger och pressar i cancerburken..solar man då och då tror jag att det inte har så stor betydelse. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Micka

Solarium orsakar verkligen hudcancer. Vad som händer är att den ultravioletta strålningen (all strålning för den delen) påverkar hudcellernas arvsanlag så de bildar Malignt melanom, de hudtumörer som är hudcancer. Så visst är det "farligt" att sola för mycket solarium och att sola för mycket på stranden!

2010-08-16 @ 20:30:36
URL: http://frokenfrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0